دوره آموزشی گیتار کلاسیک کودکان

دوره آموزشی گیتار کلاسیک کودکان ( سنین ۷-۱۲ سال )

آموزش گیتار کلاسیک کودکان مناسب هنرجویانی است که بین هفت تا دوازده سال سن دارند .
روش تدریس موسیقی مناسب این عزیزان از چند نظر متفاوت با هنرجویان بزرگسال می باشد .
۱- برای تدریس گیتار به کودکان بهتر است که ابتدا این عزیزان دوره موسیقی کودک را گذرانده باشند و سپس اقدام به انتخاب ساز و شروع به یادگیری ساز تخصصی کنند .
در صورت عدم شرکت در دوره موسیقی کودک ، توانایی خواندن و‌ نوشتن برای این عزیزان الزامی است . پس بهتر است که کودکان عزیز بعد از پشت سر گذاشتن کلاس اول دبستان برای یادگیری ساز اقدام کنند .

۲ – این عزیزان باید گیتاری متناسب با فیزیک بدن خود تهیه کنند ، برای مثال اگر کودکی که ۶-۷ سال سن دارد از یک گیتار ۴/۴ برای یادگیری استفاده کند به دلیل ابعاد بزرگ این ساز از همان بدو آموزش دچار مشکل می شود ، یعنی از دست گرفتن گیتار گرفته ، تا سیم گیری ، نواختن صحیح و رعایت استایل و اکول استاندارد. چرا که سازی به اشتباه تهیه کرده که حتی نمی تواند در دست و آغوش خود بگیرد .
پیشنهاد می‌شود اگر کودک شما بین ۷ تا ۹ سال سن دارد گیتار ۲/۴
تهیه کنید .
مدل پیشنهادی من به شما :

Yamaha CGS102A

و برای سنین ۹ تا ۱۲ سال گیتار ۳/۴
مدل پیشنهادی من به شما :

Yamaha CS 40

۳- آموزش موسیقی به کودکان صبر و حوصله و بردباری بسیاری می طلبد . هر جلسه آموزش گیتار کلاسیک به کودکان نسبت به بزرگسالان از لحاظ محتوا کوتاه تر و برعکس از لحاظ تمرین طولانی تر می باشد .
به این معنا که شاید درسی که یک بزرگسال در یک جلسه دریافت می کند ۶ خط موسیقی باشد و تمرین آن همراه با مدرس در کلاس ۱۰ دقیقه باشد ولی برعکس در دوره موسیقی کودکان ، یک کودک ۲ خط موسیقی آموزش می بیند و ۲۰ دقیقه مدرس با او در کلاس همراهی می کند تا کودک بتواند آن را درک کند و بنوازد و درس به خوبی به او تفهیم شده باشد .

۴- نقش والدین در هدایت و تشویق هنرجو برای تمرین بسیار حائز اهمیت می باشد چرا که هر جلسه کلاس گیتار تنها یک روز در هفته است و پس از آن در روزهای آتی این والدین هستند که تمرینات هنرجو را زیر نظر دارند و می توانند با روش های مختلف زمینه را برای آرامش و تشویق هر چه بیشتر هنرجو به تمرین فراهم کنند .

اشتراک گذاری مطلب :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *